Showing posts with label kisah saya. Show all posts
Showing posts with label kisah saya. Show all posts

Saturday, December 15

Berjalan Tanpa Henti (Travel)


This thing happen to me when i'm going traveling,
already miss that moment,
i hope i will start travel again,
because people said 'to travel is more than better than to arrive'

hidup kita pun dah seperti seorang traveler,
banyak tempat persinggahan,
macam macam orang kita jumpa,
pengalaman baik & buruk kita dapat,
ambil semua tu sebagai life experienced,

dengan travel kita akan lebih kenal diri kita,
boleh buka mata kita dgn melihat dunia luar, 
kita boleh lupakan kehidupan peribadi kita buat sementara waktu,
lupakan masalah kita,
lupakan kesedihan kita,
 just focus on us,
and everything seems peaceful.

Inshaallah nak travel,
nak travel jauh jauh lagi,

Berjalan tanpa henti ..







p/s : next germany, amsterdam. kumpul duet dulu . 



Monday, December 3

PSL Gameweek 3


 Minggu ni team saya menang,
Alhamdulillah dapat score 2 gol ^^



Now berkongsi tempat top scorer dgn Nuar Hussain setakat ni,
boleh pulak dia hatrick aritu -.-
tak aci tak aci


League table setakat game ke 3




p/s : nanti upload video gol



Friday, November 30

Junkyard Legend FC

Bakal juara PSL 2012

Oh lupa nak bagitahu, saya dah 2 musim taw juara ^^




p/s : PSL ni short form bg Permai Super League. Liga bola sepak untuk student2 dekat Irbid, Jordan

Friday, May 13

Musim Bunga Di Jordan











































snap by Canon D3000 je :)

Saturday, April 30

Dinner at Utopia Cafe & Restaurant

Salam  semua ^_^

bila elaun masuk je,
bila duet ada je,
hah, mula lah,
terus belanja sakan,
buktinya tajuk post ni -,-

time takde duet,
duet da sikit,
sanggup berlapar,
masak dekat rumah je,
tak makan dekat luar,
makan shawarma (kebab) je,


hah, bila elauan da masuk ??
makan kt utopia terus..hahaha
apelah nak jadi,
kawan ajak,
follow jelah ,
bukan selalu pon kan ..

Utopia nih bes ke ?
hah, try la dulu..
takdela bes sangat.
tak sesuai kot dengan taste kita orang melayu ni,
cam tak berbaloi pon ada..haha
tp bes je,
seronok makan ramai2 kan..







waiter arab yg agak mesra, 
girl plis jgn copy gmbr ni x hensem pon, haha !

cafe ..



opps ! cubaan mencium -,-


pose seblum mknan smpai ..






ap ntah name ni, ta ingat da ..
sedap, bole tahan ..



i made this cuisine, haha
bosan2 makan tak habis pastu buat benda ni =)




pose sebelum balik ..




tengs guys, nice kot ^_^

Saturday, April 23

malas update -,-

salam ollz,

btw, skrang agak malas nk update blog,
bukan ape,
line internet kat umah prob ckit,
kdang2 nk on9 kena p umah kawan,
tu yg mls tu,

insyaAllah,
dlm mase terdekat nk tuka internet baru,
lagi laju,
8MBps -,-

lepas ni puas la,
leh download citer korea banyak2..haha
update blog pon senang,
nk upload gambar/video pon laju je,
betol tak ?

ok lah,
t dah ok bru lah rajin2 semula update blog nie,

tata, wasalam ^_^

Sunday, April 10

oh tidak ! kaki terseliuh ..

salam semua,
petang tadi ada perlawanan futsal,
liga untuk pelajar2 ajnabi,
ajnabi mean non-jordanian,
buat di court gym ,
yarmouk university, jordan

nak jadikan cerita,
petang tu game ktrg lawan dengan Oman,
team Oman ni juara bertahan university,
diorang ni mmg hebatlah,
course diorang pon mmg bersukan je,
tak perlu citerlah kan,
badan pulak besar2,
fieq ngan kawan2 kecik je,
orang msia kan mane lah besar sgat..keh3

maen punyer maen,
seorang arab ni sepak kaki fieq,
fieq pon terjatuh lah,
nak jadikan cerita,
fieq jatuh tersalah landing kaki,
mase jatuh tu bunyi  kraakk kat ankle,
ape lagi jerit la sakit,
pastu kawan datang tolong cabutkn kasut n stokin,
rasa kebas je kaki,
pastu terus kuar tak maen dah,

balik dari u terhincut-hincut..huhu
skrang kaki terasa kebas je,
jalan pon tempang ckit,

dah sapu minyak panas terus balut ngan bandage,
nk p urut ngan kawan pikir 10 kali..heee :)
kang meraung tak pasal2,

ok lah,
nk rest dulu,
jumpe lagi,
doakan fieq cepat sembuh ok,

wasalam ^_^


p/s : btw, rumah takde elektrik dari smlam..ni online kat umah kawan :)


muka tiada perasaan


ape yg korg faham kat gambar atas nih ?
penah berlaku tak ?
penah kan ?

hah,
takpe2 cakap dalam hati je :)

nak jadikan cerite,
pagi tadi fieq exam,
benda yg paling tak suka ialah exam,
korg tahu sbb ape?
takpe nnt fieq buat entry pasal exam je ek,

lepas je exam rmai mengeluh,

" camne ko jawab tadi ? hanya senyum.. "

" takleh blah la soalan tadi.."

" aku ase sam lingkup je ak jwb tadi.."

mcm respond ada,
tp bila orang tnye fieq,

fieq hanya senyum dan ketawa,
just buat mcm nothing happen,
kah3
padahal takleh jawab jgak :)

walaupon hakikatnya same je cm diorang,
tp bila tgok result ok lah,
ckup makan pon jadilah kn,
malas nk komen sgt pasal exam,
exam just exam,
get the paper, answer question n pass up,
i don't expect more..

lepas je kuar exam senyum
tp takdelah smpai fail cm kt dlm gmbar tu..keh3

ok lah,
jumpe lagi,
prepare ntok next paper pulak,
doakan fieq ok,

sekian, wasalam ^_^


Saturday, April 9

exam oh exam ..

salam semua,

skrang ni agak malas nak update blog,
bukan ape,
skrang minggu exam,

jumpe lagi !

sekian, wasalam ^_^

Sunday, April 3

Terhincut-hincut ke kelas

salam semua,
not in good mood to update this blog,
tp paksa kn diri,
klu tak nnt bersawang lah blog ni kan,
nama blog dah sarang  :)

btw,
badan tak berapa nak kuat skrg nih,
kaki nk angkat pon sakit,
lenguh habis satu badan,

korg mesti tak tahu kan sbb ape ?

semalam baru je habis hari sukan yg diberi nama KARISMA IV,
pertandingan  antara mantiqah/daerah,
antara student2 msia di jordan,
fieq mewakili bola sepak,
untuk wakil kami, IRBID

selama 2 hari berhempas-pulas di atas padang,
dan ianya berbaloi pasukan kami ke final,
tp tewas dengan sepakan penalti,
sedikit kecewa di situ,

harus terima lah kan,
tp alhamdulillah fieq dinobatkan sebagai
MVP ( most valuable player ),
tak sangka pulak leh dapatkan wAlaupon tewas,
best player tuh ^_^  
*kembang sekejap

a litlle messi :)

kami bukan kalah cuma blm menang je kan :)



motto ktrng kali ini,

 "Our Battle Our Victory "



Alhamdulillah,
mantiqah kami JUARA KESELURUHAN,
menang besar pulak tuh,

tahniah semua warga IRBID ^_^


hah, ni lah punca sakit sakit sume nih,
habis lembik da satu badan,
seronok sangat men..hehe

hari ni da mula kelas,
bayangkan lah fieq jalan mcm mane ke kelas tadi,
turun nek tangga ke kelas,
kelas 1st tinggkat 4,
pastu 2nd kat bawah skali pulak,

adoi !
terpksalah walaupon terhincut- hincut,
hope tak lame lah kan,
malu je nk jalan cm2,
da mcm OKU pulak..keh3

ape2 pon,
korang doakanlah fieq cpat baek ek,
pasnie leh la jalan elok2 da,
takde la jalan cover2 da pasnie :)

ok semua, take care

sekian, wasalam ^_^


p/s : ckp tade mood, tulis panjang je :)

Saturday, March 26

Gambar yg Awesome :)



salam ollz,
entry ni just suka2 or ngade2 je nak share ngan korg,
hope korg 'teruja' bila tgok ni ek ^_^


 di kawasan lembah Irbid, Jordan


 di salah satu makam di mu'tah, Jordan

cahaya petang senja di Mu'tah, Jordan



 sangat suka pic nih ^_^




 di dalam sebuah castle di karak, Mu'tah
( sedang meniti cahaya cinta ) ^_^


 style lah :)



 seronok menyambut raya haji di bumi anbiya' Jordan


 di Gaza Pyramid, Egpyt


di makan Ashabul Kahfi, Jordan


 rendah je kan pyramid nih ^_^


 Laut Mati (Dead Sea), Jordan


 berehat di tepian laut mati..


 jalan dan berjalan,
smart tak? ^_^


mcm budak2 je..hahaha :)



ok lah,
nk share yg ni je dulu,
ad je byak lg,
tp nnt korg dengki pulak kn..hehe

Sekian, take care ^_^
Showing posts with label kisah saya. Show all posts
Showing posts with label kisah saya. Show all posts

Saturday, December 15

Berjalan Tanpa Henti (Travel)


This thing happen to me when i'm going traveling,
already miss that moment,
i hope i will start travel again,
because people said 'to travel is more than better than to arrive'

hidup kita pun dah seperti seorang traveler,
banyak tempat persinggahan,
macam macam orang kita jumpa,
pengalaman baik & buruk kita dapat,
ambil semua tu sebagai life experienced,

dengan travel kita akan lebih kenal diri kita,
boleh buka mata kita dgn melihat dunia luar, 
kita boleh lupakan kehidupan peribadi kita buat sementara waktu,
lupakan masalah kita,
lupakan kesedihan kita,
 just focus on us,
and everything seems peaceful.

Inshaallah nak travel,
nak travel jauh jauh lagi,

Berjalan tanpa henti ..







p/s : next germany, amsterdam. kumpul duet dulu . 



Monday, December 3

PSL Gameweek 3


 Minggu ni team saya menang,
Alhamdulillah dapat score 2 gol ^^



Now berkongsi tempat top scorer dgn Nuar Hussain setakat ni,
boleh pulak dia hatrick aritu -.-
tak aci tak aci


League table setakat game ke 3




p/s : nanti upload video gol



Friday, November 30

Junkyard Legend FC

Bakal juara PSL 2012

Oh lupa nak bagitahu, saya dah 2 musim taw juara ^^




p/s : PSL ni short form bg Permai Super League. Liga bola sepak untuk student2 dekat Irbid, Jordan

Saturday, April 30

Dinner at Utopia Cafe & Restaurant

Salam  semua ^_^

bila elaun masuk je,
bila duet ada je,
hah, mula lah,
terus belanja sakan,
buktinya tajuk post ni -,-

time takde duet,
duet da sikit,
sanggup berlapar,
masak dekat rumah je,
tak makan dekat luar,
makan shawarma (kebab) je,


hah, bila elauan da masuk ??
makan kt utopia terus..hahaha
apelah nak jadi,
kawan ajak,
follow jelah ,
bukan selalu pon kan ..

Utopia nih bes ke ?
hah, try la dulu..
takdela bes sangat.
tak sesuai kot dengan taste kita orang melayu ni,
cam tak berbaloi pon ada..haha
tp bes je,
seronok makan ramai2 kan..







waiter arab yg agak mesra, 
girl plis jgn copy gmbr ni x hensem pon, haha !

cafe ..



opps ! cubaan mencium -,-


pose seblum mknan smpai ..






ap ntah name ni, ta ingat da ..
sedap, bole tahan ..



i made this cuisine, haha
bosan2 makan tak habis pastu buat benda ni =)




pose sebelum balik ..




tengs guys, nice kot ^_^

Saturday, April 23

malas update -,-

salam ollz,

btw, skrang agak malas nk update blog,
bukan ape,
line internet kat umah prob ckit,
kdang2 nk on9 kena p umah kawan,
tu yg mls tu,

insyaAllah,
dlm mase terdekat nk tuka internet baru,
lagi laju,
8MBps -,-

lepas ni puas la,
leh download citer korea banyak2..haha
update blog pon senang,
nk upload gambar/video pon laju je,
betol tak ?

ok lah,
t dah ok bru lah rajin2 semula update blog nie,

tata, wasalam ^_^

Sunday, April 10

oh tidak ! kaki terseliuh ..

salam semua,
petang tadi ada perlawanan futsal,
liga untuk pelajar2 ajnabi,
ajnabi mean non-jordanian,
buat di court gym ,
yarmouk university, jordan

nak jadikan cerita,
petang tu game ktrg lawan dengan Oman,
team Oman ni juara bertahan university,
diorang ni mmg hebatlah,
course diorang pon mmg bersukan je,
tak perlu citerlah kan,
badan pulak besar2,
fieq ngan kawan2 kecik je,
orang msia kan mane lah besar sgat..keh3

maen punyer maen,
seorang arab ni sepak kaki fieq,
fieq pon terjatuh lah,
nak jadikan cerita,
fieq jatuh tersalah landing kaki,
mase jatuh tu bunyi  kraakk kat ankle,
ape lagi jerit la sakit,
pastu kawan datang tolong cabutkn kasut n stokin,
rasa kebas je kaki,
pastu terus kuar tak maen dah,

balik dari u terhincut-hincut..huhu
skrang kaki terasa kebas je,
jalan pon tempang ckit,

dah sapu minyak panas terus balut ngan bandage,
nk p urut ngan kawan pikir 10 kali..heee :)
kang meraung tak pasal2,

ok lah,
nk rest dulu,
jumpe lagi,
doakan fieq cepat sembuh ok,

wasalam ^_^


p/s : btw, rumah takde elektrik dari smlam..ni online kat umah kawan :)


muka tiada perasaan


ape yg korg faham kat gambar atas nih ?
penah berlaku tak ?
penah kan ?

hah,
takpe2 cakap dalam hati je :)

nak jadikan cerite,
pagi tadi fieq exam,
benda yg paling tak suka ialah exam,
korg tahu sbb ape?
takpe nnt fieq buat entry pasal exam je ek,

lepas je exam rmai mengeluh,

" camne ko jawab tadi ? hanya senyum.. "

" takleh blah la soalan tadi.."

" aku ase sam lingkup je ak jwb tadi.."

mcm respond ada,
tp bila orang tnye fieq,

fieq hanya senyum dan ketawa,
just buat mcm nothing happen,
kah3
padahal takleh jawab jgak :)

walaupon hakikatnya same je cm diorang,
tp bila tgok result ok lah,
ckup makan pon jadilah kn,
malas nk komen sgt pasal exam,
exam just exam,
get the paper, answer question n pass up,
i don't expect more..

lepas je kuar exam senyum
tp takdelah smpai fail cm kt dlm gmbar tu..keh3

ok lah,
jumpe lagi,
prepare ntok next paper pulak,
doakan fieq ok,

sekian, wasalam ^_^


Saturday, April 9

exam oh exam ..

salam semua,

skrang ni agak malas nak update blog,
bukan ape,
skrang minggu exam,

jumpe lagi !

sekian, wasalam ^_^

Sunday, April 3

Terhincut-hincut ke kelas

salam semua,
not in good mood to update this blog,
tp paksa kn diri,
klu tak nnt bersawang lah blog ni kan,
nama blog dah sarang  :)

btw,
badan tak berapa nak kuat skrg nih,
kaki nk angkat pon sakit,
lenguh habis satu badan,

korg mesti tak tahu kan sbb ape ?

semalam baru je habis hari sukan yg diberi nama KARISMA IV,
pertandingan  antara mantiqah/daerah,
antara student2 msia di jordan,
fieq mewakili bola sepak,
untuk wakil kami, IRBID

selama 2 hari berhempas-pulas di atas padang,
dan ianya berbaloi pasukan kami ke final,
tp tewas dengan sepakan penalti,
sedikit kecewa di situ,

harus terima lah kan,
tp alhamdulillah fieq dinobatkan sebagai
MVP ( most valuable player ),
tak sangka pulak leh dapatkan wAlaupon tewas,
best player tuh ^_^  
*kembang sekejap

a litlle messi :)

kami bukan kalah cuma blm menang je kan :)



motto ktrng kali ini,

 "Our Battle Our Victory "



Alhamdulillah,
mantiqah kami JUARA KESELURUHAN,
menang besar pulak tuh,

tahniah semua warga IRBID ^_^


hah, ni lah punca sakit sakit sume nih,
habis lembik da satu badan,
seronok sangat men..hehe

hari ni da mula kelas,
bayangkan lah fieq jalan mcm mane ke kelas tadi,
turun nek tangga ke kelas,
kelas 1st tinggkat 4,
pastu 2nd kat bawah skali pulak,

adoi !
terpksalah walaupon terhincut- hincut,
hope tak lame lah kan,
malu je nk jalan cm2,
da mcm OKU pulak..keh3

ape2 pon,
korang doakanlah fieq cpat baek ek,
pasnie leh la jalan elok2 da,
takde la jalan cover2 da pasnie :)

ok semua, take care

sekian, wasalam ^_^


p/s : ckp tade mood, tulis panjang je :)

Saturday, March 26

Gambar yg Awesome :)



salam ollz,
entry ni just suka2 or ngade2 je nak share ngan korg,
hope korg 'teruja' bila tgok ni ek ^_^


 di kawasan lembah Irbid, Jordan


 di salah satu makam di mu'tah, Jordan

cahaya petang senja di Mu'tah, Jordan



 sangat suka pic nih ^_^




 di dalam sebuah castle di karak, Mu'tah
( sedang meniti cahaya cinta ) ^_^


 style lah :)



 seronok menyambut raya haji di bumi anbiya' Jordan


 di Gaza Pyramid, Egpyt


di makan Ashabul Kahfi, Jordan


 rendah je kan pyramid nih ^_^


 Laut Mati (Dead Sea), Jordan


 berehat di tepian laut mati..


 jalan dan berjalan,
smart tak? ^_^


mcm budak2 je..hahaha :)



ok lah,
nk share yg ni je dulu,
ad je byak lg,
tp nnt korg dengki pulak kn..hehe

Sekian, take care ^_^