Saturday, May 29

Aurat , Pakaian dan Wanita


Tertarik dgn kata2 Ukhtii Cda Syahida berkaitan aurat.. Islam mmg sederhana, tp soal Aurat, bukan perkara remeh krn ia WAJIB..Kdg2 byk yg ckp, gadis ni cunnye sbb die pakai tudung tp body die hot! Persoalan d sini, dia pakai tudung utk apa..? dgn tujuan ape..?Banyak yg ckp, at least, die pakai tudung...xpun kalau perempuan yg xbertudung yg baik, mrk akan ckp, even x btudung, hati die baik..lg baik dr yg btudung...ini bermakna,mrk ber'husnuzhon'(berbaik sangka) pd tempat yg salah...

Sis Cda mengulas: sy tak suka kenyataan mrk yg kata pasal hussnuzhon. Tak btempat lgsung!. that's y perempuan skarang kalau duduk ditengah bandar KL...yg keluar adalah 95% bertelanjang. Krn apa? hussnuzhon pya kes..."yg penting dia pakai tudung(BUKAN TUTUP AURAT YG WAJIB KE)?" ataupun tak pakai tudung takpe. janji hati mau baik maaa..! sape ajar tu..? ramai2lah salahkan hussnuzhon. bkan pkataan tp sangkaan tu yg salah...Sy setuju dengan ulasan tersebut..Bg sy, at least kalau nak pakai hejab pun, biarlah dada dan punggung anda di'Hejab'kan sekali... Saya pun x sempurna.. semua pun xsempurna ttp, sifat malu itu harus ada pd diri kita semua.. Malu tak jika anda bertudung ttp dada dan lenggok anda jelas dizahirkan dan Para Ajnabi memandang anda dengan pndgn bernafsu pd aset anda...?Dan bila mrk m'usha anda, anda bengang dan panas hati sdgkn hakikatnya anda yg tunjukkan pd mrk..Perempuan bujang atau yg dah kahwin sama je.. Justeru, marilah kita beramai2 memelihara keindahan Islam...tutuplah apa yg wajib...

Ingat, kiamat x lama lg dan pd waktu tu, kita semua akan dipersoalkan ttg Aurat kita...Apa yg kita tunjukkan selain wajah & tapak tangan kita..Dan jikalau kita gagal d Mashar kelak, Kita semua akan beramai2 memenuhkan Neraka Jahannam nanti... Naudzubillah min zalik.. Sama-sama kita berfikir sejenak ttg hakikat kebenaran ini... Sy berckp bdasarkan fakta Islam.. Sy sendiri pun mahu berhijrah ke arah yg lebih baik.. InshaALLAH..sama-sama kita ya wahai kaum Hawa...Biiznillah... ♥ Thanks Ukhtii Cda... :)

12 comments:

  1. sangat setuju....tp kadang2 2 la...macam ader org ckp ikot trend kn.mmg besenyer pe yg kte pakai mmg nk ikot trend pon kn.mcm kaum adam pon pakai short,asal?ikot trend jgk kn.tp 2 r,aurat dyorg cket je.xcm pompuan.ape yang sangat bermasalahnye baju2 yg trendy skg ni sume nk kaum2 hawa ni terdedah sana cni.baru nmpk cun.haha
    lagi 1 kn,ader je yang ckp klu dye gemok mesti kena pakai beju yang ketat cket,br nmpk kurus.caner lak 2?so,kira sume kena kurus la ek

    ReplyDelete
  2. hehehe..suar short yg mcm mne tuh..
    selagi di bwah ltut..xbuka aurat..xpalah..

    pakai baju ketat..nak nmpak lurus..
    mne la boleh..kan nampak bentuk tubuh..islam xbenarkan..trend xslah nak ikut..tp klu membelakangkan islam..xboleh la..

    ReplyDelete
  3. seb bek bwh lutut....haha
    klu x mmg kena r...
    2 la..nk 2ggu hidayah dtg xtw bler.
    mcm ader ustaz 2 ckp..smpi mati klu 2ggu pon hidayah xturun2.kena phm2 sendiri jugak.kdg2 terikot kawan jugak la...klu dok ngn kwn2 yang pki 2dung labuh,,labuh cket la jugak tudungnya..
    tapi ble da dgn geng2 yg dahsyat 2.dahsyat jugak la jadinya.kre hipokrit la cket

    ReplyDelete
  4. kadang2 sedar....tp mcm bisanya xsedo la plak.
    tapi insyaAllah la ni nk sedar sentiasa

    ReplyDelete
  5. caner ek nk slalu ader perasaan malu. ye r.cam budak2 yang pakai 2dung labuh 2 kn,dyorg klo ader member2 yang sempoi2 2 tegor laki sakan,mesti dyorg yang malu.bukan dak 2

    ReplyDelete
  6. tapi kan,asal nk malu.bukan dyorang yang tegor.member dyorg je pon.ala,lgpon kwn dyorg 2 tegor member rapat,that's y r kena smgt2...huhu

    ReplyDelete
  7. he3...bese la 2...
    da taw die wat salah..terase la malu yer..kn2

    ReplyDelete
  8. la...dye xbersalah pon la kn..kwn dye je..
    lek r..xcool r g2.haha

    ReplyDelete

Saturday, May 29

Aurat , Pakaian dan Wanita


Tertarik dgn kata2 Ukhtii Cda Syahida berkaitan aurat.. Islam mmg sederhana, tp soal Aurat, bukan perkara remeh krn ia WAJIB..Kdg2 byk yg ckp, gadis ni cunnye sbb die pakai tudung tp body die hot! Persoalan d sini, dia pakai tudung utk apa..? dgn tujuan ape..?Banyak yg ckp, at least, die pakai tudung...xpun kalau perempuan yg xbertudung yg baik, mrk akan ckp, even x btudung, hati die baik..lg baik dr yg btudung...ini bermakna,mrk ber'husnuzhon'(berbaik sangka) pd tempat yg salah...

Sis Cda mengulas: sy tak suka kenyataan mrk yg kata pasal hussnuzhon. Tak btempat lgsung!. that's y perempuan skarang kalau duduk ditengah bandar KL...yg keluar adalah 95% bertelanjang. Krn apa? hussnuzhon pya kes..."yg penting dia pakai tudung(BUKAN TUTUP AURAT YG WAJIB KE)?" ataupun tak pakai tudung takpe. janji hati mau baik maaa..! sape ajar tu..? ramai2lah salahkan hussnuzhon. bkan pkataan tp sangkaan tu yg salah...Sy setuju dengan ulasan tersebut..Bg sy, at least kalau nak pakai hejab pun, biarlah dada dan punggung anda di'Hejab'kan sekali... Saya pun x sempurna.. semua pun xsempurna ttp, sifat malu itu harus ada pd diri kita semua.. Malu tak jika anda bertudung ttp dada dan lenggok anda jelas dizahirkan dan Para Ajnabi memandang anda dengan pndgn bernafsu pd aset anda...?Dan bila mrk m'usha anda, anda bengang dan panas hati sdgkn hakikatnya anda yg tunjukkan pd mrk..Perempuan bujang atau yg dah kahwin sama je.. Justeru, marilah kita beramai2 memelihara keindahan Islam...tutuplah apa yg wajib...

Ingat, kiamat x lama lg dan pd waktu tu, kita semua akan dipersoalkan ttg Aurat kita...Apa yg kita tunjukkan selain wajah & tapak tangan kita..Dan jikalau kita gagal d Mashar kelak, Kita semua akan beramai2 memenuhkan Neraka Jahannam nanti... Naudzubillah min zalik.. Sama-sama kita berfikir sejenak ttg hakikat kebenaran ini... Sy berckp bdasarkan fakta Islam.. Sy sendiri pun mahu berhijrah ke arah yg lebih baik.. InshaALLAH..sama-sama kita ya wahai kaum Hawa...Biiznillah... ♥ Thanks Ukhtii Cda... :)

12 comments:

  1. sangat setuju....tp kadang2 2 la...macam ader org ckp ikot trend kn.mmg besenyer pe yg kte pakai mmg nk ikot trend pon kn.mcm kaum adam pon pakai short,asal?ikot trend jgk kn.tp 2 r,aurat dyorg cket je.xcm pompuan.ape yang sangat bermasalahnye baju2 yg trendy skg ni sume nk kaum2 hawa ni terdedah sana cni.baru nmpk cun.haha
    lagi 1 kn,ader je yang ckp klu dye gemok mesti kena pakai beju yang ketat cket,br nmpk kurus.caner lak 2?so,kira sume kena kurus la ek

    ReplyDelete
  2. hehehe..suar short yg mcm mne tuh..
    selagi di bwah ltut..xbuka aurat..xpalah..

    pakai baju ketat..nak nmpak lurus..
    mne la boleh..kan nampak bentuk tubuh..islam xbenarkan..trend xslah nak ikut..tp klu membelakangkan islam..xboleh la..

    ReplyDelete
  3. seb bek bwh lutut....haha
    klu x mmg kena r...
    2 la..nk 2ggu hidayah dtg xtw bler.
    mcm ader ustaz 2 ckp..smpi mati klu 2ggu pon hidayah xturun2.kena phm2 sendiri jugak.kdg2 terikot kawan jugak la...klu dok ngn kwn2 yang pki 2dung labuh,,labuh cket la jugak tudungnya..
    tapi ble da dgn geng2 yg dahsyat 2.dahsyat jugak la jadinya.kre hipokrit la cket

    ReplyDelete
  4. kadang2 sedar....tp mcm bisanya xsedo la plak.
    tapi insyaAllah la ni nk sedar sentiasa

    ReplyDelete
  5. caner ek nk slalu ader perasaan malu. ye r.cam budak2 yang pakai 2dung labuh 2 kn,dyorg klo ader member2 yang sempoi2 2 tegor laki sakan,mesti dyorg yang malu.bukan dak 2

    ReplyDelete
  6. tapi kan,asal nk malu.bukan dyorang yang tegor.member dyorg je pon.ala,lgpon kwn dyorg 2 tegor member rapat,that's y r kena smgt2...huhu

    ReplyDelete
  7. he3...bese la 2...
    da taw die wat salah..terase la malu yer..kn2

    ReplyDelete
  8. la...dye xbersalah pon la kn..kwn dye je..
    lek r..xcool r g2.haha

    ReplyDelete